Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy uwzględnił odwołanie Procter&Gamble od uchwały z dnia 1 lutego 2012 r., uznającej reklamę Old Spice ze słynnym już „siedzę na koniu” za sprzeczną z Kodeksem Etyki Reklamy.
Uchwała jest bardzo enigmatyczna i jako jedyny powód zmiany decyzji wskazuje „nowe fakty i dowody dotyczące „odbioru społecznego reklamy”. Gazeta.pl i wirtualnemedia.pl podają, że P&G przedstawiła ankietę z której wynika, że większość widzów nie czuła się urażoną reklamą.
Gazeta.pl informuje też o ocenzurowaniu reklamy. Wirtualnemedia.pl dodają (prostują?), że
ocenzurowana reklama była żartem i została zamieszczona na Facebooku i YouTube.
Swoją drogą przedstawienie ankiety było jednym z niewielu sposóbów na umożliwienie Komisji Etyki Reklamy zmiany uchwały - zgodnie z regulaminem rozpatrywania skarg podstawę odwołania mogą stanowić wyłącznie nowe fakty i dowody, nieznane zainteresowanej stronie w dacie podjęcia przez Zespół Orzekający uchwały. Bez spełnienia tego warunku formalnego nie ma możliwości zmiany nawet najbardziej niesłusznej uchwały.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz