deptak w jastrzębiej górze

deptak w jastrzębiej górze

poniedziałek, 17 grudnia 2012

Reklama Samsunga zbyt podobna do audycji Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji?

Prezes UOKiK wszczął postępowanie dotyczące reklamy telewizyjnej Samsung Electronics Polska. Wątpliwości Prezesa wzbudziły liczne podobieństwa pomiędzy reklamą przedsiębiorcy a audycjami edukacyjnymi Ministerstwa Cyfryzacji i Administracji.

Na pierwszy rzut oka podobieństwo na pewno dotyczy głównej bohaterki.

Urząd sprawdzi „czy reklama wprowadzała konsumentów w błąd poprzez sugerowanie, że jest częścią kampanii społecznej. W efekcie konsumenci mogą zdecydować się na zakup, którego nie zrobiliby, gdyby nie uzyskali mylącej informacji”.

Ciekawy jest też fakt podania w notatce prasowej informacji, że „postępowanie w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów powinno zakończyć się w terminie dwóch, a w sprawach szczególnie skomplikowanych trzech miesięcy od daty jego wszczęcia”.

Może to zapowiadać kolejne – po sprawie Lidla – postępowanie, w których urzędnicy będą pracowali na wysokich obrotach.

Szersze informacje o zakresie kampanii MAiC znajdziecie tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz