deptak w jastrzębiej górze

deptak w jastrzębiej górze

piątek, 30 września 2011

Wyrok w sprawie Interflora (C-323/09) - kilka uwag nie na gorąco

Kilka uzupełniających uwag do wydanego 22 września br. wyroku w sprawie Interflora w zakresie ryzyka konfuzji, funkcji znaku oraz możliwości dochodzenia roszczeń na innych podstawach prawnych. W tekście link do niepublikowanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w sprawie dot. słów kluczowych.

czwartek, 22 września 2011

Używanie znaku towarowego konkurenta jako słowa kluczowego w AdWords zasadniczo zgodne z zasadami uczciwej konkurencji (wyrok TS w sprawie Interflora C‑323/09)

W dniu 22 września 2011 r. Trybunał Sprawiedliwości wydał wyrok w sprawie Interflora C-323/09. Było to ostatnie z serii postępowań dotyczących korzystania z cudzego znaku towarowego  jako słowa kluczowego w reklamie kontekstowej typu AdWords. Wygląda na to, że spór zakończył się wielkim sukcesem właścicieli wyszukiwarek.

piątek, 16 września 2011

Przeciętny konsument na wakacjach – reklama superlatywna w praktyce

Czy wszechobecne reklamy superlatywne w miejscach nawiedzanych masowo przez turystów mogą w ogóle wprowadzić w błąd? :) Przykład z moich wakacji poniżej: